شرح مختصر : در این پایان نامه ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات
و ساختارهای تامین مالی با محافظه کاری مشروط در گزارشگری مالی مورد
ارزیابی قرار گرفته است. از عوامل مهم اتخاذ رویکردهای محافظه کارانه، افزایش
فشارهای رقابتی می باشد. اما اتخاذ رویکرد محافظه کاری باعث کاهش انتظارات از
عملکرد آتی واحدهای تجاری نیز می باشد. این تحقیق متشکل از دو بخش است، در بخش اول
ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات و محافظه کاری مشروط بررسی شده است و در بخش دوم
نیز ارتباط بین ساختارهای تامین مالی و محافظه کاری مشروط مورد ارزیابی قرار گرفته
است. این پایان نامه به صورت فایل ورد می باشد.
آزمون فرضیه ای اختصاصی بیانگر این است که بر خلاف انتظار بین قابلیت
جانشینی و محافظه کاری مشروط ارتباط معکوس و معنادار وجود دارد. ارتباط بین حجم
تقاضا و تعداد شرکتهای عضو صنایع با محافظه کاری مشروط مطابق انتظار، مثبت و
معنادار است. همچنین ارتباط بین موانع ورود و محافظه کاری مشروط مطابق میل، معکوس
و معنادار است. نهایتاً بین نسبت تمرکز و محافظه کاری مشروط براساس پیش بینی ها
ارتباط معکوس، ولی ضعیف مشاهده می شود. آزمون فرضیه کلی نیز نشان داد بین
ساختارهای رقابتی محصولات و محافظه کاری مشروط در گزارش گری مالی ارتباط مثبت و
معنادار وجود دارد. نتایج بخش دوم تحقیق نشان داد که شرکت هایی که از طریق بدهیهای
بلندمدت تأمین مالی میکنند، بر خلاف انتظار، نه در دوره ی تأمین مالی و نه در دوره
قبل از آن سطح محافظه کاری مشروط را کاهش نمی دهند. اما شرکتهایی که از طریق حقوق
صاحبان سهام تأمین مالی می کنند، مطابق انتظار، هم در دوره تأمین مالی و هم در
دوره قبل از آن، سطوح محافظه کاری مشروط در گزارشگری مالی را کاهش می دهند.
فهرست مطالب
فصل اول؛ کلیات تحققیق
1-1.مقدمه
1-2.تشریح و بیان موضوع
1-3.اهمیت و ضرورت
انجام تحقیق
1-4.نتایج مورد انتظار
و اهداف اساسی پژوهش
1-5.استفاده کنندگان از
نتایج پایان نامه
1-6.فرضیه های تحقیق
1-7.روش تحقیق
1-8.مدلهای تحقیق
1-9.متغیرهای تحقیق
1-10.تعریف واژه گان
کلیدی
1-11.خلاصه فصل
1-12. چارچوب فصول بعد
فصل دوم؛ مبانی نظری و
ادبیات تحق
2-1. مقدمه:
2-2. مفید بودن اطلاعات
مالی
2-3. مفهوم محافظه کاری
2-4. دیدگاههای
محافظه کاری
2-4-1. دیدگاه قراردادی
2-4-2. دیدگاه دعاوی
حقوقی
2-4-3. دیدگاه تقاضای
منظم محافظه کاری
2-4-4. دیدگاه مالیاتی
2-4-5. دیدگاه هزینه
های سیاسی
2-4-6. رقابت در بازار
2-5. انواع محافظه کاری
2-5-1. محافظه کاری
نامشروط
2-5-2. محافظه کاری
مشروط
2-6. اندازهگیری محافظه
کاری
2-6-1. معیار عدم تقارن
زمانی در شناسایی سود و زیان
2-6-2. معیار محافظه
کاری مبتنی بر ارزشهای بازار
2-6-3. معیارهای محافظه
کاری مبتنی بر اقلام تعهدی
2-6-4. معیار چولگی
منفی توزیع سود و جریانهای نقدی
2-7. عوامل موثر بر
محافظه کاری
2-8. رقابت در
بازار
2-9. محافظه کاری
حسابداری و ساختارهای رقابتی محصولات
2-10. انواع رقابت و
محافظه کاری حسابداری
2-10-1. محافظه کاری
حسابداری و رقابت برای جلوگیری از ورد رقبای جدید (بالقوه)
2-10-2. محافظه کاری
حسابداری و رقابت با شرکای (رقبای) حاضر در صنعت (بالفعل)
2-11. اندازه گیری
رقابت
2-12. تامین مالی و
محافظه کاری حسابداری
2-13. پیشینه تحقیق
2-13-1. تحقیقات خارجی
2-13-2. تحقیقات داخلی
فصل سوم؛ روش تحق
3-1. مقدمه
3-2. روش تحقیق
3-3. جامعه آماری
3-4. نمونه آماری
3-5.فرضیه ها و مبانی
نظری آنها
3-6. طریقه استخراج
مدلها
3-7. روش گردآوری داده
ها
3-8. روش های آماری
مورد استفاده
3-9. خلاصه فصل
فصل چهارم؛ تجزیه و
تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه¬
مقدمه
4-1. بخش اول؛ بررسی
ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات و محافظه کاری مشروط حسابداری
4-1-1. آمار توصیفی
4-1-2. ضرایب همبستگی
4-1-3. آزمون مدل
باسو(1997)
4-1-4. نتایج آزمون
فرضیه های بخش اول (ارتباط ساختارهای رقابتی و محافظه کاری مشروط حسابداری)
4-2. بخش دوم؛ بررسی
ارتباط بین ساختارهای تامین مالی و محافظه کاری مشروط حسابداری
4-2-1. آمار توصیفی
4-2-2. جدول ضرایب
همبستگی بخش دوم
4-2-3. نتایج آزمون
فرضیه های بخش دوم (ارتباط ساختارهای تامین مالی و محافظه کاری مشروط حسابداری)
4-3. بررسی فروض خطی
رکرسیون
4-4. خلاصه فصل
فصل پنجم؛ خلاصه و
نتیجه¬گی
5-1- مقدمه
5-2. خلاصه و نتیجه
گیری
5-3- محدودیت های تحقیق
5-4- پیشنهادهای
کاربردی تحقیق
5-5- پیشنهاد برای
تحقیقات آتی
منابع و ماخذ
:: برچسبها:
رقابت ،محافظه کاری ،حسابداری ،تأمین مالی، دانلود پایان نامه ،عدم تقارن زمانی، سود و زیان ,
انواع رقابت و محافظه کاری حسابداری بررسی ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات و محافظه کاری مشروط حسابداری تأمین مالی و محافظه کاری حسابداری دانلود رایگان پایان نامه دیدگاه تقاضای منظم محافظه کاری عوامل موثر بر محافظه کاری معیار عدم تقارن زمانی در شناسایی ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0